Privacyverklaring

De praktijk hecht veel waarde aan de bescherming van jouw persoonsgegevens. Om je behandeling zo goed mogelijk uit te kunnen voeren, houdt de therapeut een registratie bij van jouw medische en administratieve gegevens. De praktijk gaat zorgvuldig om met je persoonsgegevens en doet er alles aan om jouw privacy te waarborgen. De praktijk houdt zich in alle gevallen aan de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming.  Dit brengt met zich mee dat wij in ieder geval:

  1. Jouw persoonsgegevens verwerken in overeenstemming met het doel waarvoor deze zijn verstrekt;

  2. Verwerking van jouw persoonsgegevens beperkt is tot enkel die gegevens welke minimaal nodig zijn voor de doeleinden waarvoor ze worden verwerkt;

  3. Vragen om jouw uitdrukkelijke toestemming als wij deze nodig hebben voor de verwerking van je persoonsgegevens;

  4. Behalve de therapeut die je behandelt, heeft ook een beperkt aantal andere personen toegang tot de gegevens die in de registratie zijn opgenomen. Dit zijn bijvoorbeeld de waarnemers, andere therapeuten in de praktijk, eventuele stagiaires en administratieve krachten. Al deze personen hebben een geheimhoudingsplicht.

  5. Vertrouwelijke gegevens (cliënt) worden zodanig afgeschermd dat ze niet voor derden zichtbaar zijn.

  6. Je hebt het recht om de gegevens die over jou zijn vastgelegd in te zien. Indien je meent dat gegevens onjuist zijn vastgelegd kun je de behandelende therapeut verzoeken deze te wijzigen.

  7. Passende technische en organisatorische maatregelen hebben genomen zodat de beveiliging van jouw persoonsgegevens gewaarborgd is;

  8. Geen persoonsgegevens doorgeven aan andere partijen, tenzij dit nodig is voor uitvoering van de doeleinden waarvoor ze zijn verstrekt;

  9. Nadat de cliënt behandeld is, worden de gegevens 15 jaar zodanig gearchiveerd dat alleen een beperkte groep mensen deze gegevens in kan zien;

  10. Indien je van mening bent dat de praktijk niet op de juiste manier met jouw gegevens omgaat, kun je dit, via de geldende klachtenregeling binnen de praktijk, kenbaar maken.